بهترین روش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
بهترین روش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو :سئو مخفف «بهینه سازی موتور جستجو» است. به زبان ساده، به معنای فرایند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن زمانی است که مردم محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما را در گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو جستجو می کنند. هر چه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر و بیشتر دیده شود. احتمال جلب توجه و جذب مشتریان به کسب و کار شما بیشتر است.
بهینهسازی سایت گاهاً بر روی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو هم اثرگذار خواهد بود. اما به طور کلی هدف بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو جذب یک کاربر از طریق جستجویی که انجام داده، هست و هدف بهینه سازی سایت اجرای کامل و صحیح یک فعالیت توسط آن کاربر جذب شده در سایت است.
بهینهسازی برای موتوهای جستوجو یا همان سئو (Search Engine Optimization) به معنی انجام فعالیتهایی است منجر میشود سایتها هنگام جستجوی کاربران با کلیدواژههای مخصوص، در موتورهای جستوجو بهتر دیده شوند.
مطالب دیگر: معرفی انواع سئو
بهترین موتور جستجو
موتورهای جستوجوی گوناگونی با الگوریتمها و قدمتهای متفاوت وجود دارند، اما همانطور که میدانید، رهبر این صنعت گوگل است؛ اگرچه رقبای بزرگی چون ماکروسافت و یاهو نیز در این بازار حضور دارند.
شیوه کار موتور های جستجو
همانطور که میدانید موتورهای جستوجو سعی میکنند به شما کمک کنند در میلیاردها محتوایی که در لحظه در اینترنت منتشر میشود بهترین نتیجه را بگیرید اما این دسترسی به این حجم محتوا چگونه صورت می گیرد.
- خزندهها :
ربات های اتوماتیکی هستند که به همه صفحات سر میزنند و محتوای آنها را بررسی میکنند.
- ایندکس :
رباتهای خزنده گوگل نتیجه بررسی خود را اصطلاحاً ایندکس میکنند تا ذخیره شده باشد. ازین روست که هنگامی که شما جستوجویی انجام میدهید زیر یک ثانیه نتایج را به شما منعکس میکند چرا که اگر میخواست در لحظه جستوجوی شما، میلیاردها میلیارد صفحه را جستوجو میکرد چندین دقیقه لااقل باید منتظر میماندیم.
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده ها که گاهی ربات یا عنکبوت نیز نامیده می شوند. برای جمع آوری اطلاعات در مورد تمام محتوایی که می توانند در اینترنت پیدا کنند استفاده می کنند. خزنده از یک صفحه وب شناخته شده شروع می شود. و لینک های داخلی به صفحات درون آن سایت و همچنین لینک های خارجی به صفحات در سایت های دیگر را دنبال می کند. محتوا در آن صفحات، به علاوه زمینه لینک هایی که به دنبال آن بود، به خزنده کمک می کند تا بفهمد هر صفحه در مورد چه چیزی است. و چگونه به صورت معنایی به تمام صفحات دیگر درون پایگاه داده عظیم موتور جستجو متصل می شود که شاخص نامیده می شود.
مطالب دیگر : موتور های جستجوگر چگونه کار میکنند؟