منبع درآمد گوگل از کجاست؟

منبع درآمد گوگل از کجاست ؟

منبع درامد گوگل :امروزه اغلب مردم به نوبه خود وابسته به گوگل و زیر مجموعه های این شرکت غول آسا شدند.به طوریکه استفاده از محصولات گوگل همچون گوگل مپ، جی میل ،یوتیوب، ودیگر محصولات بسیار مرسوم شده است. اما  سوال اینجاست که آیا این شرکت غول اسا این همه امکانات را به صورت رایگان دراختیار کاربران قرارداده یا خیر؟و اینجاست که برای جواب سوال خود باید به دنبال منبع درامد گوکل رفت .و اینک منبع درامد گوگل از کجاست؟
طبق امارهایی که وب سایت statistaاز سال 2002-2020 سیر صعودی منبع درامد گوگل بچشم میخوره به طوریکه در فاصله دوسال2020-2018 افزایش درامد 45.33 میلیون دلاری رو شاهد هستیم .منبع درامد گوگل را میتوان به سه پلتفرم گوگل ادسنس،گوگل ادوردز و گوگل ادوب تقسیم بندی کرد.
گوگل ادوردز را میتوان یار همیشگی گوگل ادسنس برشمرد. پلتفرمی که یکی از سرویس  های تبلیغاتی اساسی گوگل برشمرده میشه .این سرویس تبلیغاتی یکی از کلیدی ترین عامل های موفقیت گوگل می باشد . در مطالب پیشرو به تاثیرگذاری این غول تبلیغاتی و انسجام این سه پلتفرم درامدزا گوگل میپردازیم.

گوگل ادسنس چیست؟

از بین سه پلتفرم اشاره شده گوگل ادسنس  بیشترین منبع درامد گوگل از بین دو پلتفرم ادورز و ادوب می باشد. طبق امارها 3.4 میلیارد دلار که حدودا سالانه 13.6 میلیارد دلار 22% درامد گوگل سهم گوگل ادسنس هست.  گوگل ادسنس متعلق به شرکت گوگل  می باشد. این پلتفرم درعرصه تبلیغات توانسته به راحتی به اهداف مربوطه خود دست پیدا کنه .این سرویس تبلیغاتی جهانی که حتی برای بسیاری به عنوان منبع درامد و حوزه کاری به حساب می اید از دو روش CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک)درامد زایی میکند. دیگر روش های تبلیغاتی نیز هرروزه داره به فرایند نبلیفات و دیجیتال مارکتینگ اضافه میشه که در ادامه با برخی از این مدل ها  اشنا میشیم.

راه درامد زایی گوگل از مدل  تبلیغاتی(ctr) به چه صورته ؟

ctrمخفف کلمه(Click Through Rate)
که  به زبان ساده تر میتوان نرخ کلیک برشمرد. اهمیت کلمات کلیدی و تبلیغات  اینجا به طور چشمگیری برامون آشکار میشه که مقدار جذب کاربران با کلیک هاشون تعیین کننده رتبه شما میتونه باشه.برای محاسبه نرخ کلیک  و درک ریاضیاتی ان کافیه تعداد کلیک کاربر بر روی سایت تقسیم بر تعداد نمایش صفحه سایت شما باشه .به این منظور ctrرا میتوان معیار خوبی برای سنجیدن میزان جذابیت و مفید بودن تبلیغات شما برای کاربران را نشان دهد. اهمیت این امر یکی از اصلی ترین راه های رتبه اولی شدن و جلو افتادن در گردونه رقابت  تبلیغاتی می باشد.

چطور نرخ کلیک را افزایش دهیم؟

1-انسجام مطالب ،محتوا ، تبلیغات سایت
2- کلمات کلیدی قدرتمند ،سنجیده
3-تقویت سئو سایت
4-بررسی و طراحی تبلیغات هدفمند
5-طراحی محتوا و کلمات کلیدی به نزدیکترین نرخ کلیک
6-بهینه سازی

زنگ خطر موتورهای جستجوگر؟

برخی افراد با درنظر گرفتن ترفند های نابجا باعث افت سیر صعودی نرخ کلیک خود میشن. بدین منظور با استفاده از ربات ها میخواهند از طریق کلیک های غیر واقعی این نرخ کلیک را بالا ببرند.ی ابن ربات ها با ipهای متفاوت عبارت مورد نظر مارو جستجو میکنند .امااین تکنیک  همانطور که گفته شد نه تنها موجب رشد و رتبه یک شدن شما نمی شود، بلکه باعث جریمه و افت رتبه شما میشه.الگوریتم های گوگل براساس اطلاعات دریافتی کاربر، تحلیلات و بررسی های مربوطه انجام میدن .به همین منظور نسجیده عمل کردن و سئو شما مخصوصا در این نوع مدل تبلیغاتی کلمات کلیدی نقش بسزایی در غافلگیری موتورهای جستجوگرو الگوریتم گوگل دارند.

cpmچیست و چگونه  گوگل درامدزایی میکند؟

تبلیغات نمایشی مختصر شده ی Cost per mileهست.تبلیغات نمایشی به تبلیغات به ازای بازدید گفته میشه تا اینجا حرفی از هزینه برای تبایغات نزدیم اما حالا وقت هزینه کردنه. مدیریت هزینه ها با بازده بالا از جمله وظایف و تخصصات مهم یه وبمستر میتونه برشمرده بشه . واینک cpm از جمله هزینه های با بازده بالا که میتونید روش حساب کنید .درسته که  این راه از روش های قدیمی تبلیغاتی هست اماهنوز  جایگاه خودش رو حفظ کرده و در گردونه دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن داره. یکی از مزایای این روش میتونه هزینه بهینه برشمرده بشه.با معقول ترین هزینه میتونید تبلیغات خودتون ارائه بدید که براساس هزینه ای که میکنید میزان نمایش مربوطه تون هم دریافت کنید .اما همونجور که اشاره شد روش تبلیغات نمایشی قدیمی شده و روش های جدیدتری همچون  cpa داره جایگزین ان میشه.

cpaچیست و درامد رایی از آن به چه صورته؟

به این نوع تبلیغات به منظوری هزینه به ازای عمل انجام شده  مخفف کلمه cost per action گویند .این روش را میتوان  رقیب تبلیغ نمایشی برشمرد .در این نوع روش تبلیغاتی تا وقتی که اکشن خاصی از طرف مخاطب صورت نگیره هزینه ای از تبلیغ دهنده کم نخواهد شد .تبلیغات cpa مثل پر کردن فرم،ثبت نام در سایت ،نصب اپلیکیشن و.. برشمرده میشه.هزینه تبلیغ cpaنسبت به بقیه روش ها ی تبلیغاتی بالاتره اما ارزش طول عمر این نیز از طرفی بیشتر از دیگر روش هاست.

تفاوت تبلیغات  cpmباcpr؟

-در تبلیغات کلیکی به ازای هرکلیک از بودجه کم میشود اما رد تبلیغات نمایشی به این صورت نیست
-در تبلیغات نمایشی درصورتیکه نبلیغ توسط کاربر دیده بشه از بودجه کم میشود
-هدفگذاری در تبلیغات کلیدی بسیار مهم تر و بالاتر از تبلیغات نمایشی است
-نرخ سوداوری در تبلیغات کلیکی بالاتر هست.

کدام روش تبلیغاتی را برگزینیم؟

از مهم ترین نکاتی که یک وبمستر و افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار میکنن باید توجه داشته باشند . همچنین مهم ترین رکن یک کسب و کار در نظر گرفتن بهترین روش سرمایه گذاری است.در انتخاب کردن روش های تبلیغاتی باید عوامل مهمی از جمله بودجه،میزان رشد کسب و کار وو.. در نظر گرفته باشه تا درمدت معلوم بهترین راهکار و بازده اراِه بشه و به عرصه ظهور برسه..پس این گوی و این میدان با تمام امکانات موجود باید بهترین پازل کسب و کار خودتون رو بچینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *