موتورهای جستجوگر را غافلگیر کنید

تولید محتوا و سئو

این روزها بسیار در منابع متفاوت باکلمه سئو دست و پنجه نرم کردید که مخفف عبارت Search Engine Optimizationبه معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشدکه یکی از مهم ترین معیار های صدر جدولی شدن کسب و کار و طلایه دار  حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

سئوکار های  پاورایی در انواع عوامل پیروزی این حوزه  همچون  سئو on/off page ،سئو تکنیکال technical آماده رقابت  با موتورهای جستجوگرهستند بطوریکه از اصلی ترین عوامل این رقابت را می‌توان تولید محتوا هوشمندانه برشمرد .
و اینک شایدسوال شما هم باشد که این موتورهای جستجوگر چگونه کار میکنند در مباحث پیشرو به بررسی روند کار این جستجوگر ها می پردازیم.

موتورهای جستجوگرچگونه کارمیکنند ؟

به طور کل میتوان گفت یک بانک اطلاعاتی که با بازیابی کلمات کلیدی تطبیق می خورد و از جمله اهدف قابل ذکر این فرایند را میتوان به جستجو در شبکه های جهانی وب اشاره کرد.
این خزندگان جستجوگر دائما درحال بررسی و بازیابی محتواهای بروز می باشند بطوریکه در صدم ثانیه هزاران اطلاعات را دریافت ،بررسی و تحلیل میکنند . چندی  از محتواهای مورد بررسی ذکر شده را میتوان  متن ،عکس ،نوشته ،مقاله  ،لینک های مربوطه ،کلمات کلیدی ،منابع و تیترهای بکار رفته  نام برد.ارزش واو به واو کلمات و محتوای شما  و برخورد هوشمندانه شما در این پازل محتوایی  حکم بسزایی دارد که برگ برنده رقابت شما در میان رقباتون می باشد.

عملکرد موتورهای جستجوگردرسه مرحله

1- دنبال کردن(crawling)

 وب همانند تار عنکبوت در نظر بگیرید که دائما در حال گسترش هست .اما در این دنیای تار عنکبوت راهیاب مرکزی اطلاعات وجود نداره .راه حل رفع این مشکل برای دسترسی به ایستگاه های راه و تابلوهای راهنمای بین مسیر خزندگان جستجوگر هستند که داده های مربوطه را در سریعترین زمان ممکن به سرورهای موتور جستجوگر همچون گوگل ارسال میکنند .
 

2-نمایه سازی(indexing)

این   موتورهای جستجوگر برای ذخیره اطلاعات صفحات وب استفاده میکنند . GPS های  خزندگان جستجوگربرای ذخیره اطلاعات صفحات وب و انتقال نتایج اطلاعات در بخش های مختلف تارهای عنکبوت در حالت آماده باش هستند .
این جی پی اس های موتورهای خزنده با بازیابی محتوا و کلمات کلیدی و سازمان بندی آنها دسته بندی نهایی رو به سیستم مرکزی ارسال می کنند .
فن انگشت کوچیکه !
بریم سراغ یکی از پلتیک های منحصر بفرد در نمایه سازی موتورهای جستجوگرکه در علوم کامپیوتر از مباحث مهم برشمرده می شود فهرست معکوس نام داره.
که پاسخگوی ابهام نحوه سازمان بندی این همه اطلاعات توسط GPSهای خزنده است.
یک کتابخانه در نظر بگیرید  برای فهم بهتر این پلتیک یک ابر کتابخانه در نظر بگیرید که موتورهای جستجوگر تمامی محتواها و اطلاعات دسته بندی شده رو در کتابخانه مربوطه قرار میده و بصورت مجموعه ای از اسناد ذخیره میکند.
 

3-رتبه بندی(ranking)

 و اما برگ برنده شما در این مرحله.اینجاست که سئو و و محتوای شما حجم طلایی داره و نتیجه اتاق فکر شمارو نشون میده.براساس فاکتورهای  سئو  محتوای شما مورد بررسی قرارمیگیره و فرآیندی که تولیدکننده رتبه اطلاعات و محتوای شما در دنیای جستجوگر هاست مشخص میشود.
تیم متخصص پاورایی اماده ارائه و خدمت رسانی در صفر تا صد  سئو و تولید محتوا با هدف پرچمدار کردن وبسایت  شما در موتورهای جستجوگر .
 
 

درخواست مشاوره و انجام سئو